Blog de FiraTàrrega
FiraTarrega, General 14/03/2016 Àrea de comunicació
La interculturalitat no és qüestió d’imatge
La imatge gràfica de FiraTàrrega 2016 és el resultat d’un llarg procés de debat i de treball que ha culminat fa uns pocs dies amb el llançament a través de les xarxes socials dels 5 cartells que ens serviran per cridar l’atenció a la ciutadania sobre les activitats escèniques que tindran lloc al llarg de tot l’any a la ciutat de Tàrrega i, més especialment entre el 8 i l’11 de setembre propers.
Intentem ser coherents i ens preocupa molt que la imatge de l’edició de la Fira sigui una bona carta de presentació i una declaració de principis per als continguts que arribaran amb la programació que ha seleccionat la direcció artística.
Aquest any la Fira posa el seu accent en la interculturalitat, entesa com els ponts de diàleg que s’estableixen entre les diferents cultures que conviuen en una mateixa societat. Una interculturalitat que no vol quedar-se en la dimensió estètica sinó que vol aprofundir en la interrelació que s’estableix entre les persones que provenen de cultures diferents i que comparteixen un mateix espai convivencial, en aquest cas, a través de l’expressió artística.
Dins de la diversitat de la programació de FiraTàrrega 2016 comptarem amb propostes artístiques que aniran en aquesta línia de mostrar com les arts escèniques poden apropar-se a l’actualitat d’una societat plural, oberta i permeable al contacte.
És cert que amb les arts no resoldrem tots els problemes, però sempre hem cregut que, des de la reflexió i la praxi artística, la Fira de Tàrrega ha de ser una eina integradora i democratitzadora de la cultura, a la vegada que un pretext per a posar-nos en dubte i proposar-nos preguntes que ens obliguin a dialogar per trobar solucions als nostres reptes col·lectius.
Per això avui escrivim FiraTàrrega en els 5 alfabets que són el reflex simbòlic de les cultures que conviuen als carrers de Tàrrega i de tants altres indrets del nostre entorn, dia sí i dia també.
Per això posem les arts de carrer al servei de la ciutadania. Heterogènia. Diversa. Multiforme. Humana.
Per Eduard Ribera, responsable de Comunicació de FiraTàrrega