Blog de FiraTàrrega

RSS

Arts escèniques, Comunicació, Màrqueting 15/01/2017 Àrea de comunicació

Decàleg per a la gestió de públics de les arts escèniques

Per Pepe Zapata (@PepeZapata)
Soci i consultor de Teknecultura

Actua de la manera que t’agradaria ser i aconseguiràs ser de la manera que actues
Leonard Cohen

1. Públics en el centre de la nostra estratègia
• orientem-nos descaradament cap a l’usuari

2. Relat
• compartim valors [intrínsecs i extrínsecs] amb les nostres comunitats

3. Coneixement dels nostres públics
• actuem amb rigor professional
• convertim les dades en informació i la informació en coneixement
• tinguem en compte les noves formes de consum cultural
• considerem que correm el risc de no ser necessaris en algunes pràctiques artístiques en què creadors i públics ja interactuen directament
• no renunciem a la intuïció, però des del rigor

4. Escolta activa
• adaptem-nos constantment a una societat canviant
• siguem flexibles
• estiguem allà on estiguin els nostres públics, tant presencialment com online
• pensem positivament en màrqueting perquè màrqueting és justament això: escoltar i escoltar

5. Experiència de l’usuari
• no oblidem que el nostre valor diferencial és la generació d’emocions
• considerem aquesta experiència en tota la seva extensió: abans, durant i després creem moments wow!
• prestem atenció a tots els punts de contacte
• concedim la importància que es mereix al nostre personal d’atenció a l’usuari

6. Links
• siguem enginyers… de ponts i camins, entre creadors i públics, més que gestors culturals

7. Formes de gestionar els públics
• siguem conscients que, més enllà de la creació i de la captació de públics, més enllà de la fidelització, el nostre gran dèficit està en aconseguir la retenció dels públics
• combatem el churn

8. Segmentació i personalització
• utilitzem el màrqueting per optimitzar la relació que vulguem tenir amb tots i cadascun dels nostres públics

9. Col·laboració
• necessitem formació, metodologia, eines i mecanismes per compartir experiències sobre gestió de públics
• treballem com a sistema, propiciant que els públics per a la meva organització siguin també públics per a la resta del sector
• obsessionem-nos pels públics, més que per la competència

10. Rellevància
• no ens conformem amb el que ja veníem fent
• treballem per a les nostres comunitats, per als nostres públics, molt més intensament que per a la nostra organització

Be Sociable, Share!

    Afegir un comentari

    Cerca al web

    ×